Schrijfdossier

Schrijfdossier

vrijdag 30 januari 2015

Klachtenbrief

Margot de Boer
Pietjeslaan 123
1234 YZ Gorinchem

Gorinchem, 28 januari 2015

M. Woudstra
Oude Gracht 31
2011 GL Haarlem

Betreft: klacht schaatsen

Geachte heer M. Woudstra,

In oktober wilde ik bij jullie een paar afgeprijsde schaatsen kopen. Deze moesten toen nog in mijn maat besteld worden, maar dat werd vergeten en uiteindelijk waren de schoenen uitverkocht. 
Ik moest toen een ander paar kopen die duurder was en ik  verwachte, omdat dit een fout van de winkel was, dat ik daar wel korting op zou krijgen. De verkoper weigerde echter korting te geven en ik was genoodzaakt de schaatsen voor de duurdere prijs te kopen. Ik was hierdoor zeer teleurgesteld. 
Toen bij de eerste keer schaatsen meteen al een schoen kapot ging, was ik al helemaal geërgerd. Ik ben dus niet te tevreden met de service van de winkel.

Ik had dus schaatsen gekocht die eigenlijk duurder waren dan ik had gewild. Bij de eerste training schaatsen trok ik de veterbevestiging van de linkerschoen kapot. Voor deze prijs (€ 125,-) verwachte ik wel een goede kwaliteit. Ik ben ermee terug gegaan naar de winkel. Daar beloofden ze het te repareren, maar dat wilde ik niet, ik wilde mijn geld terug. De verkoper weigerde dit en ik kreeg een tegoedbon voor de winkel mee die binnen twee maanden besteed moest zijn. 
Ten eerste vind ik het erg onbeschoft dat de verkoper mij m'n geld niet terug wilde geven. Daarnaast heb ik ook nog eens niets aan deze tegoedbon want ik wil niets meer dan schaatsen bij jullie kopen en zeker niet binnen twee maanden.

Ik hoop dat u snapt dat ik erg teleurgesteld ben in de service van deze winkel en gewoon mijn geld terug wil. Ik zou mijn geld graag binnen twee weken terug willem. Ik hoop ook dat de service verbeterd wordt, dan kom ik er misschien nog terug. 

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet, 

Margot de Boer

2 opmerkingen:

  1. Hoi margot,

    Je hebt een goede klachtenbrief geschreven. In dit korte verhaal wordt het duidelijk waar je je aan ergert, wat er gebeurd is en hoe dit opgelost moet worden. Wel heb je je niet helemaal gehouden aan de verdeling van een klachtenbrief. Probeer dit de volgende keer wel te doen, omdat deze verdeling het best werkt. Ook is het gebruiken van 'm'n' in plaats van 'mijn' een beetje teveel spreektaal voor een formele klachtenbrief.
    Ondanks deze punten is de brief erg goed, en ook de adres- en datumvermedeling klopt helemaal.

    Goed gedaan!

    Menno

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Margot,
    Jouw klachtenbrief is goed geschreven. Je hebt de datum en de adressen op de goede plek gezet en als je jouw inleiding leest, weet je meteen waar jij het niet mee eens bent. Ook kan je goed uit de brief halen wat je wilt en wanneer je dat wilt. Dat is erg goed gedaan. Ik heb wel een paar minpuntjes:
    - Gebruik niet te veel negatieve woorden in je klachtenbrief. Woorden zoals geërgerd en onbeschoft.
    - Let op je spelling en grammatica! Er staan best veel fouten in en dat is een beetje vervelend lezen.
    - Gebruik ook niet te vaak het woord 'dus'. Je hebt nu in de laatste zin van je inleiding 'dus' staan en ook meteen weer in de eerste zin van je middenstuk. Dit leest niet fijn.

    Verder heb je het goed gedaan. Ga zo door!

    BeantwoordenVerwijderen